Το SEO προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Search Engine Optimization που σημαίνουν Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης. Περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές που εφαρμόζουμε για να εμφανίζεται το website μας ποιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για διάφορες λέξεις κλειδιά. Τα website που επισκέπτεται ο κοινός χρήστης είναι αυτά που βρίσκονται στα πρώτα τρία αποτελέσματα.
Η Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης περιλαμβάνει δύο σκέλη:
α) On Page SEO
β) Off Page SEO
Το On Page SEO, περιλαμβάνει όλα αυτά που μπορούμε να κάνουμε μέσα στις σελίδες του website μας, για να μεγιστοποιήσουμε τις πιθανότητες που έχουμε για μία καλή κατάταξη για κάποιες λέξεις κλειδιά. Μπορεί το on page SEO να έχει μικρότερη βαρύτητα στο Search Engine Optimization σε σχέση με το Off Page, όμως είναι πολύ σημαντικό να έχουμε ρυθμίσει την σελίδα σας, με τον φιλικότερο προς την Google δυνατό τρόπο.
Το πρώτο βήμα είναι να κάνουμε μια έρευνα αγοράς για τις λέξεις κλειδιά που ψάχνουν οι πελάτες μας στο διαδίκτυο. Οι λέξεις περιλαμβάνουν είτε αυτό που γράφει για να αγοράσει ένα προϊόν είτε απλά για να ενημερωθεί. Καταλήγουμε με μια λίστα λέξεων κλειδιών, τις οποίες θεωρούμε πολύ σημαντικές. Οι λέξεις μπορεί να είναι το γενικό “μεταχειρισμένα” ή το πολύ ειδικό “μεταχειρισμένα αυτοκίνητα bmw”.
Για κάθε μεμονωμένη σελίδα του website μας θα πρέπει να στοχεύουμε 1-2 λέξεις κλειδιά. Οι λέξεις κλειδιά θα πρέπει:
• να είναι τοποθετημένες στο Meta Tags της σελίδας
• να περιέχονται στην περιγραφή των εικόνων
• να περιέχονται στον τίτλο της σελίδας
• αν εμφανίζονται στο URL της σελίδας ακόμη καλύτερα
• να περιέχονται στην πρώτη παράγραφο της σελίδας
• να περιέχονται στην πρώτη κεφαλίδα της σελίδας
• να εμφανίζονται στο υπόλοιπο κείμενο της σελίδας αρκετές φορές αλλά όχι πολλές (ιδανικό keyword density θεωρείται το 5%).
Όλα τα εσωτερικά links (αυτά που δείχνουν σε άλλες σελίδες του website μας) θα πρέπει να έχουν το κατάλληλο anchor text (το κείμενο που υπάρχει σε ένα σύνδεσμο). Αν για παράδειγμα το website μας πουλάει μαρμελάδες, η σελίδα που αναφέρεται στις μαρμελάδες βερίκοκο, θα πρέπει να γίνεται να έχει σαν URL το: www.marmelades.com/marmelades_berikoko.html. Επίσης, όλα τα εσωτερικά links που κατευθύνονται σε αυτή την σελίδα, θα πρέπει να έχουν για anchor text, το μαρμελάδες βερίκοκο.
Επιπλέον στοιχεία που μας δίνουν πόντους στο Search Engine Optimization είναι αυτά που προβάλλονται από το footer (κάτω μέρος) του website mας. Το footer θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει: α) sitemap, β) όρους χρήσης και γ) φόρμα επικοινωνίας.
Βέβαια καλές είναι οι λέξεις κλειδιά καλός είναι και ο σχεδιασμός των εσωτερικών συνδέσμων αλλά πάνω από όλα μετράει η ποιότητα αυτών που γράφονται στην σελίδα. Αν κάποιος επισκεφτεί μια σελίδα που έχει καλό SEO, θα πρέπει η σελίδα να τον αφήσει ικανοποιημένο με το περιεχόμενό της, ώστε να συνεχίσει ή Google να μας στέλνει επισκέπτες.
Η Google χρησιμοποιεί κάποια στατιστικά στοιχεία για να εξακριβώσει την ποιότητα της ιστοσελίδας και την εντύπωση που κάνει στους επισκέπτες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως για να βρισκόμαστε στην πρώτη θέση της Google, υποτίθεται πως δίνουμε στον επισκέπτη αυτό που ψάχνει. Η Google θέλει αυτοί που την χρησιμοποιούν, να βρίσκουν εύκολα αυτό που ψάχνουν και είναι καθήκον μας να την βοηθήσουμε σε αυτή την προσπάθεια. Για να μετρήσει λοιπόν τις αντιδράσεις των επισκεπτών χρησιμοποιεί 2 στατιστικά στοιχεία.
Το bounce rate και τον μέσο χρόνο παραμονής ενός επισκέπτη στην σελίδα. Το bounce rate, είναι το ποσοστό που δείχνει πόσοι από τους επισκέπτες έφυγαν από την website, αφού επισκέφτηκαν 1 μόνο σελίδα του. Όσο μικρότερο είναι αυτό το ποσοστό, τόσο πιο ενδιαφέρον είναι το website μας. Με την ίδια λογική, όσο μεγαλύτερος είναι μέσος χρόνος παραμονής ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα, τόσο πιο ενδιαφέρουσα είναι η ιστοσελίδα. Ο μόνος τρόπος για να μειώσουμε το bounce rate και να αυξήσουμε τον μέσο χρόνο παραμονής του επισκέπτη στην ιστοσελίδα μας, είναι η δημιουργία ενός πολύ ποιοτικού website, που δίνει στον επισκέπτη αυτό που υπόσχεται. Πρέπει με λίγα λόγια να προσφέρουμε υπηρεσία.
Το Οff Page SEO, έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα στο Search Engine Optimization και κατά επέκταση στην αύξηση των επισκέψεων μιας ιστοσελίδας. Το Off Page SEO, έχει αποκλειστικά να κάνει με τα εισερχόμενα links προς ένα website. Ο αριθμός των εισερχόμενων links και η ποιότητα των websites από τα οποία προέρχονται, καθορίζουν το πόσο σημαντικό θεωρεί η Google το website. Το πόσο σημαντικό είναι ένα website, μετριέται με το Google Page Rank (PR). Το Page Rank είναι ένας αριθμός από το 0 μέχρι το 10. Όσο μεγαλύτερο είναι αυτό το νούμερο, τόσο πιο σημαντικό θεωρεί η Google ένα website.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου